luni, 19 noiembrie 2007

Cum vad eu Romania.



Leapsa de la Hurdubaia.

Un prieten originar dintr-o tara straina vorbea cu o prietena originara din Ardeal care are si sange de ungur (nu, nu pe grila radiatorului...) Si ii spunea prietenei ca ar fi mai bine sa se dea drept unguroaica, pentru ca oriunde in lumea asta ungurii sunt mai respectati decat romanii. Atunci s-a sculat in mine patriotismul si i-am zis ca nu imi pasa cum sunt ceilalti romani (varianta: rromani), eu voi spune peste tot ca sunt roman si voi cere sa fiu apreciat pentru ceea ce sunt, nu pentru ce fac conationalii mei. Imi apar neamul, dar nu si saracia si nevoile lui. Naiv, probabil.
Ce sa zic, cum vad Romania ? Imi vad de treaba. Evit si ignor nesimtirea, spaga, coruptia, negarea valorii, invidia, dezorganizarea, glumiţa care mascheaza marlania. E ceva putred in Romania, e clar. Cand un b..u m-a stropit cu masina aproape intentionat, am fost tentat sa injur "ţara asta de t..mpiti" insa m-am abtinut. Mai sunt si soferi OK, ca sa ma limitez la domeniul asta, iar in Roma se conduce mai aiurea decat in Bucuresti (Ha !). Pana una alta, e bine ca inca ma deranjeaza sfaturi precum cel de mai sus. Dar si patriotismul se toceste.
Deocamdata insa, este un loc in care inca ma simt OK, per ansamblu.

Niciun comentariu: